سواق توكتك مصري يتكلم عن المهزلة ..؟؟ ماقيل ..!

Share:
11111111
هناك فيديو منتشر بقوة لسائق توكتوك بيتكلم عن بعض المشاكل والواقع المرير الذي نحياه وبدلا من تفنيد الكلام والرد عليه بشكل موضوعي أو وعد بالنظر في تلك المشكلات وحلها قامت بعض
الصفحات بتصنيف الشخص أنه تابع لكذا وتابع لكذا .. وتركوا أصل الكلام وصحة ما جاء فيه من عدمه وتصدروا للتشويه وهذا فعل العجزة ومن لا حكمة لهم في مواجهة الملمات والمشاكل والأزمات .. وذكرني فعلهم ذلك بحكاية يتندرون بها مزاحا وهي أن رجلا أقصد ذكرا قيل له إن زوجتك ماشية مع فلان الكهربائي ..فقال فلان ده ولا يفهم حاجة في الكهرباء .. فرجاءا فالنكن موضوعيين عند مواجهة المشاكل والأزمات ولنحاول إيجاد حلول حقيقية بدلا من دفن رؤسنا في الرمال .. 

:: 
 
اه علي فكرة يا اخونا .. انا معنديش مانع خالص والله تستغلوا الفيديو ولا انكم تعجبوا بالكلام ولا انكم تصدقوا الراجل وممكن يكون كويس فعلا ..
بس انا الصراحة هيحز في نفسي اوي انكم تبقوا مصدقين ان الفيديو اتسمح انه يطلع علي قناة الحياة لله في لله .. او غلطة مثلا ... 
الفيلم دا اتهرس الف مرة قبل كدا ... مش معقولة 
وحازز في نفسي بقي اوي اوي .. ان المواطن الشاشة , هو هو المواطن الشاشة ما اتغيرش ... اشمعني الفيديو دا اللي وصل ل10 ملايين مشاهدة في يوم وليلة ... بالله عليك مش غريبة !!! 
لا مش غريبة ولا حاجة .... مازالت المخابرات بتقدر تسوق اللي عاوزة تسوقه .. لاننا شعب غبي وعندي وجبان . 
دا مش وعي دا ريموت في ايد اسيادنا في المخابرات بيحركوه وقت ما يعوزوا ,
ادي اللي يشل في القصة ويخلي الواحد يكتب بتاع عشر بوستات في ساعة



المصدر ::
مها عبد الكريم

ليست هناك تعليقات